06 Mayıs 2006

RULO MUHALLEBİ

Rulo muhallebi, annemin bir dönem sıkça yaptığı çok hafif bir tatlı. Yapılışı gayet basit. Aslında bildiğimiz sütlü muhallebinin farklı bir sunumu. Vereceğim ölçüler mini fırın tepsisi için ideal oluyor, 9 rulo çıkıyor. Normal fırın tepsisi kullanacak olanlar miktarları iki katına çıkarırsa uygun olur sanıyorum. Ayrıca ben içi için ceviz ve tarçın kullandım. Ama muzlusu, çikolatalısı veya dilediğiniz pek çok meyveli, yemişli içle de yapılabilir. Dışını da hindistan cevizi ile kapladım. İsterseniz kakao, çikolata, ufalanmış bisküvi ya da dövülmüş fındık da kullanılabilir. Özetle pek çok farklı şekilde yapılabilen, hafif ve şık sunumlu bildik bir tat..

Gerekli Malzemeler:
-1/2 kg süt
-1 paket vanilya
-5 yemek kaşığı tozşeker
-3 yemek kaşığı un
-ceviz
-tarçın
-hindistan cevizi

Süt bir tencereye koyulur. Şeker ve un (elenerek) içine eklenir. Muhallebi şeklinde pişirilir. Ocaktan almaya yakın vanilya da eklenir. Dikdörtgen fırın tepsisi hafifçe ıslatılır (ki muhallebi soğuduktan sonra yapılmadan kolayca çıksın). Muhallebi tepsiye dökülür, soğuması beklenir. Soğuduktan sonra boylamasına ve enlemesine 3 sıra kesilir. Oluşan dörtgenlerin içine tarçın ve dövülmüş ceviz karışımı koyularak rulo şeklinde sarılır. Ne çok gevşek olmalı ne de çok sıkı. Sıkı olursa kırılıyor, gevşek olursa yerken iç malzeme dağılıyor. Hazırlanan rulolar hindistan cevizine bulanır ve servis tabağına alınır. Afiyet şeker olsun.

27 yorum var:

Zeynep Seda dedi ki...

Isilcim,

Ne kadar guzel gorunuyor bu muhallebi boyle! Kesin deniyorum inanilmaz hosuma gitti. Ellerine saglik canim.

Sevgiler!

Bengisu dedi ki...

Dediğin gibi hem hafif hemde lezzetli bir tatlı türü bende sıklıkla yapıyorum isminede çikolatalı lokum diyorum:) muhallebinin üzerine sarmadan önce krem şanti yapıyorum birde öyle denemeni tavsiye ederim. Ellerine sağlık görünümleri süper olmuş.

Adsız dedi ki...

sayfanız çok hoş

Adsız dedi ki...

bu arada ben sevgı ablanın eltısıyım fıgen..sayfanızı gezerken mest oldum çok hoş sevgı abla buyuk cevherı kacırmış insan bi kaç tarıf öğrenıdı sızden gerçekten çok hoşş.http://www.blogcu.com/figenkaplan84 buda benım sayfam ben daha acemıyım..hosakalın

Adsız dedi ki...

selamlar,
en sonunda icine yag eklenmeden yapilan bir yalanci tavuk gogsumsu muhallebi yapti birisi!!! ellerine, kollarina saglik.

aylin

Adsız dedi ki...

en çok buna özendim ben ışıl dostum :)
ellerine sağlık

Adsız dedi ki...

Hummmmmm isso deve ser muito booommmm!!! Aluvaz !!

Bjos

Jack the Sweeter

http:courodejacare.zip.net

Adsız dedi ki...

stadium arcadium
a mirror to the moon
i'm forming i'm warming
state of the art
until the clouds come crashing down
..
Stranger things have happened
Both before and after noon
.....

Adsız dedi ki...

Ben cok seviyorum sitenizi. Cikolata kaplarini ve krokanli pastayi denemistim, benim gibi beceriksizden beklemedikleri icin herkes cok sasirmisti. Hem kolay hem guzel tarifleriniz var. Calisirken canim sutlu bir tatli cektigi bir anda kafami dagitmak icin oylesine acmistim ki bu tarifi gordum, gerci hindistan cevizi yok ama olsun hemen deniyorum. Hem yagsiz ya super oldu.
pınar

tugce:-) dedi ki...

ışıl,
ellerine saglik cok güzel görünüyor. ben böyle rulo yapılan şeyleri genelde dağıtmadan yapmayi pek beceremem :( ama bunlari cok canim çekti, yapabilir miyim acaba? o kadar uğraşıp sonunda saramazsan çok boozulurum, gerçi yine yerim ama görüntüsü seninkiler kadar güzel olur mu acaba? hımm deneyince haber veririm ;)

hanimiş dedi ki...

Herkese güzel yorumları için teşekkür ederim.

Zeynep Seda, muhakkak dene gerçekten güzel bir muhallebi.

Bengisu, kremşantilisini ben de tatmıştım ama sanki böyle daha hafif oluyor gibi geliyor bana.Tabii tadını zenginleştirmek için iyi bir fikir.

Figen merhaba,ziyaretine çok sevindim. Sevgi eli lezzetlilerdendir. Onun benden değil esas benim ondan öğreneceğim çok şey vardı. Sevgi'yi ve Zeynep'i öyle çok özledik ki!

Aylin evet yağsız oluşu da iyi değil mi bu tatlının. Yalancı tavuk göğsü tarifi de mi böyle bir tarif ben hiç denemedim.

Dostum Berker bunca telaşında yine de Hanimiş'i ihmal etmiyorsun, gözlerim yaşardı.

Gracias Jack, thank you for your visit and nice comment.

Pınar inan çok sevindim..Ne güzel bir tesadüf olmuş, umarım beğenmişsindir.

Tuğçe selam, muhallebinin ince bir kat olmasına özen gösterirsen kolay sarılıyor, kırılmıyor. Çilekli tariflerde görüşmek dileğiyle..

Adsız dedi ki...

ben denedim ama biraz kıvamı cıvık oldu gibi :S

hanimiş dedi ki...

Merhaba, belki resimde daha katı görünüyordur ama adı üstünde bu bir muhallebi.. yani koyu kıvamlı bir muhallebi gibi oluyor sonunda. İnce şekilde tepsiye döküp iyice soğuttuğunuzda kıvrılacak sertliğe erişmesi gerekiyordu. Acaba neden olmadı bilemiyorum. Çünkü neredeyse garantili bir tariftir. Gerek benim gerekse diğer okuyucular tarafından çokça denendi. Genelde kıvamı tutuyor. Belki buzdolabında biraz daha tutsaydınız ya da daha ince dökseydiniz daha çok memnun olacağınız bir kıvam yakalardınız. Yeniden denerseniz süt miktarını azıcık azaltın isterseniz. Selamlar
Işıl

Adsız dedi ki...

ben 26 gün önce nişanlandım artık mutfağa girmem lazım çok hoş ve kolay görünüyor hemen deneyeceğim umarım başarırım :)

Adsız dedi ki...

Tebrik ederim Allah tamamına erdirsin. Dediğiniz gibi hem basit hem de şık bir tatlı bu. Üstelik ramazan için de birebir, hafif ve sütlü olması sebebiyle. Eminim güzel yapacaksın. Şimdiden ellerine sağlık.

Adsız dedi ki...

tarifinizi cok begenerek denedim ve iftara yetistircektim fakat tutmadi bu bni cok üzdü. kesinlikle un miktari cok az hatta ben fazlasinida koydum anlayamadim. 3 saat buzdolabindada beklettim ve inceydi ama yinede olmadi. bnde kaselere koyup recelle süsledim ama cok üzüldüm..
saygilar

hanimiş dedi ki...

Ceylannur merhaba,
Bu tarifi deneyen pek cok kimse oldu cevremde. Coklukla iyi sonuc aldilar ama birkac kisi daha sizin gibi sorun yasamis.. Uzgunum eger tarifim sizi magdur etti ise.. Bazilarinda tutarken bazilarinda tutmamasi beni de sasirtiyor. Ama benim yaptigim denedigim olculer bunlar. Acaba pisirirken iyice kivamlanmasini mi beklemek gerek..

Adsız dedi ki...

bu inanılmaz bir tatlı oldu muhallebiyi sevmezken böyle içine ceviz koyup rulo yapmak onu bambaşka bir hale dönüştürdü.favorim oldu artık içini değiştirip değiştirip kullanırım ben bunu :) çok teşekkürler tarif için
merve

hanimiş dedi ki...

Merhaba Merve, Bu kolay tarif, sütlü tatlı sevenlerin zaten gönlünü fethediyor. Senin gibi muhallebi sevmeyenler için de iyi bir alternatif olmasına sevindim. Afiyet şeker olsun.

Ayşe Gülcan dedi ki...
Bu yorum yazar tarafından silindi.
Ayşe Gülcan dedi ki...

selamlar,bende tarifinizi az önce denedim ve şimdi afiyetle yiyoruz.)
Bu son derece pratik ve hafif tatlıyı yaparken önerim,(evet bazen elle yuvarlamaya çalışırken eğer iyi donmadıysa dağılabiliyor bunu engellemek için) altına benim gibi aliminyum folyo serebilirsiniz.folyoyu hafif ıslatın hatta,keserkende folyo ile beraber kesip,hiç el değdirmeden yuvarlayabilirsiniz.İnanın tek parça oluyor..))

Adsız dedi ki...

sütü ne kadar acaba ?

Adsız dedi ki...

merhaba tarifinizi denedım cok guzel ama ben tahmını dolapta beklettım tam buzdolabında bekleme suresı ne kadar ogrenebılır mıyım

Adsız dedi ki...

merhaba tarifinizi denedım cok guzel ama ben tahmını dolapta beklettım tam buzdolabında bekleme suresı ne kadar ogrenebılır mıyım

duygu dedi ki...

merhaba, harika bir tarif... defalaca yaptım, herkes begendi...tek bir sorunum var .oldukca ince yapmama ve ilk sarıldığında gayet iyi görünmesine rağmen biraz bekledikten sonra ruloların üzerinde derin çatlaklar oluyor, bazıları nerdeyse 2 ye ayrılıyor. sorun nerde olabilir... tesekkürler

Adsız dedi ki...

merhaba ben de denemek istiyorum fakat sütün ölçüsünü anlayamadım 1/2 derken kaç bardak gerekiyor bilgilendirirseniz sevinirim..

hanimiş dedi ki...

Kullanılan süt yarım kilodur. (1/2 kg). Orta ebatta bir bardak ile yaklaşık 2,5 bardak eder.

Rulo yaparken kırılma vs problemi yaşayanlar yukarıda Ayşe Gülcan Hn'ın önerdiği şekilde de yapabilir.