09 Ocak 2007

PAPATYA SEPETİ

Çiçekli pastalarda en yoğun olarak gördüğümüz dekorasyon galiba güller. Oysa benim en sevdiğim çiçek papatyadır. Baharın habercisi bu güzel çiçeğin insanı mutlu eden, sakinleştiren bir tarafı var sanki. Ayrıca pek de faydalı bir bitkidir kendisi. Neden bugüne kadar hiç papatyalı pasta yapmadım bilmem. Hem de yapımı öyle kolay ki. Tek gereken papatya şeklinde bir kurabiye/şeker hamuru kalıbı. Hatta normal çiçekli kalıpla bile yapılabilir bence. Kalıpla hamuru kestikten sonra her bir yaprağını minik bir merdane ile uzatarak açıyoruz. Sonra kürdan veya çöpşiş yardımı ile resimdeki gibi kıvrımlar verebilmek için bastırıyoruz. Sonra ortasına sarı hamurdan minik bir daire koyuyoruz. İşte bu kadar, hem zahmetsiz hem de cıvıl cıvıl papatyalar...

2007 pastasında ilk defa denediğim ama tarifi tam ayarlayamadığım için verimli sonuç alamadığım kalıbımı bu sefer daha iyi değerlendirdim galiba. Kullandığım ölçüler bu kalıp için tam geldi. Hem de sevdiğim gibi yüksek bir pasta oldu. 20 cm. çaplı iki kek yapıp, her keki ikiye bölmek suretiyle 4 katlı bir pasta yapmak isterseniz de bu ölçüler ideal olacaktır. Tarif için 2007 pastasındaki ölçüleri 1,5 ile çarpmanız yeterli. Burada tarifi olduğu için tekrar yazmaya gerek duymadım. Pastanın iç görüntüsü için ise buraya ve de buraya tıklayabilirsiniz.

Şimdi teşekkür faslına geçebilirim. Sevgili arkadaşım, aynı zamanda bana bir bavul dolusu malzeme taşıyan Meltem de papatyaları çok sever, bu pasta onun için. Hanimiş okuyucusu Lale Hanım uzak diyarlardan incelik gösterip bana hediyeler yollamış, çok mahçup ettiniz beni, tekrar teşekkürler. Ayrıca Nathalie ve Ozan Tunçer çiftine teşekkür etmek isterim. Nathalie’nin yolladığı zarif bir mail sayesinde tanıştım kendisi ve kitapları ile. Yeni yılda aldığım ilk hediyelerden olan kitapları “Yaşamın İlk Yıllarında Miniklerin Yemek Keyfi” ve “Zayıflama Diyetlerinin Kara Kitabı” için çok teşekkürler. Yazdıkları pek çok kitabın yanında yemek ve sofra kültürü hakkında hazırladıkları bir de siteleri var. "Kilo sorunlarının bedensel ve ruhsal sağlıklılık koşullarında ancak ve ancak diyetsiz, kısıtlamasız çözülebileceğini" savunan ve bu açıdan ilgimi ve sevgimi kazanan, sanal ortamda paylaşıma sundukları “Zayıflama Diyetleri Çöpe” isimli kitaplarını ücretsiz olarak indirmek için buraya tıklayabilirsiniz.

Bir de bugün iki becerikli Burcu arasına girip dilek diledim. Gelincikler Burcu’nun hediyesi çikolata eritme şişesi için; cimcime kızı Yağmur rahatsızlandığı halde yine de bizleri sıcak bir şekilde ağırlayan, leziz muffinlerini yediğimiz, hatta paket yapıp yanımızda götürdüğümüz Pastacı Burcu’ya misafirperverliği için teşekkür ederim. Benim için keyifli bir tecrübe oldu onlarla birlikte olmak. Galiba gerçekten mutfakta vakit geçiren, pastalar, kurabiyeler üreten insanların üstünde bir naiflik oluyor.

Son olarak birkaç faideli link vermek isterim. İnternette rastladığım ve özellikle pasta yapmayı seven kişilerin faydalanabileceğini sandığım bir takım video linklerini daha önce grupta paylaşmıştım. Arada gelen maillerdeki “nasıl yapılıyor” sorularına görüntülü birer misal olabileceğini düşündüğüm için o adresleri burada da paylaşmak istedim. Hepsini tekrar kontrol ettim, linkler aktif ama bana ait birşey olmadığı için olur da ileriki bir tarihte tıklarsanız belki videolara ulaşamayabilirsiniz, şimdiden uyarmak isterim.

TEMEL TARİFLER:

Pandispanya Yapımı
Çikolatalı Tart Yapımı
Çikolatalı ve Fındık Krokantlı Pasta
Çikolatalı ve Bademli Kek
Zencefilli Havuclu Kek
Çilekli Tartöletler

ŞEKER HAMURU İLE MODELLEME:

Bebek Modelleme
Spor Çanta Modelleme
Gökkuşağı Altındaki Kız ***Kenar Dekorasyonu

TEKNİKLER:

Pandispanya Katlarını Kesmek
Şeker Hamuru Kaplama***
Mermer Efekti Nasıl Yapılır
Petifür Dekorasyonu ***

47 yorum var:

Berker Yurtseven dedi ki...

bu vesile ile sevgili ablam meltem'e teşekkürü bir borç bilirim. dostum ışıl hakikaten çok güzel bir pasta olmuş. ellerine sağlık. özellikle papatyalar çok güzel duruyorlar :)

Doruk dedi ki...

Dedem bana "Sarı papatyam" derdi. Aklıma o geldi pastanı görünce, ne kadar güzel olmuş, ne kadar zarif.

Adsız dedi ki...

Işıııllll ben ne diyeyim yaa gerçekten muhteşem olmuş, böyle bir görüntünün tadını düşünemiyorum bile, ellerine sağlık..:))

Adsız dedi ki...

pastanın içindeki kare şeklinde görüntüyü nasıl verdin anlatabilirmisin beni zinnur hanıma ynlendirmen için ayrıca teşekkürler

munevver dedi ki...

Işıl,ne güzel bir pasta..Eline sağlık.Ayrıca pandispanya için kullandığın kalıbı da çok beğendim.İçi ne hoş olmuş.Sonra,sipariş siteni çok beğendim..Sana bol bol siparişler diliyorum..Başarılar ve sevgiler.
nanelimon

Burcu ÜNAL dedi ki...

Işılcım, sana daha önce pastaların hakkındaki düşüncelerimi yazmıştım ama bu pasta çok çok özel duruyor..

çünkü o kadar saf ve masum ki..bir papatya sepeti :)

kesinlikle çokkkkk başarılı ve herşeyin en iyisini hakediyorsun..

sevgiler

Burcu..

Burcu Özdoğan dedi ki...

Pasta muhteşem görünüyor
Ellerinize sağlık
sevgiler

Adsız dedi ki...

PAPATYA BENIM DE EN SEVDIGIM CICEKTIR. NE KADAR SADE VE GUZEL BIR PASTA OLMUS.INSAN KESMEYE KIYAMAZ. 29 OCAK DOGUMGUNUM, BIRISI BANA BOYLE BIR PASTA ILE SURPRIZ YAPSA COK MUTLU OLURDUM.TUM YAKIN ARKADASLARIMA YOLLADIM LINKINIZI, ANLAYAN ANLASIN :)

SAHIKA

Nathalie Tunçer dedi ki...

Papatya sepeti harika görünüyor, sitenizdeki tüm pastalar gibi.
Çalışmalarınızdan söz ettiğiniz için teşekkür ederim. Yolladığınız mail beni çok duygulandırdı.

Adsız dedi ki...

Işıl Abla merhaba, umarım size abla dememin sakıncası yoktur. Ben Antalya'da oturuyorum ve sizin sitenizi çok seviyorum. Bende inşallah birgün böyle pastalar yapabilirim. Burada bazı malzemeleri bulamıyoruz. Ama yazdığınız tarifler hem güzel hem lezzetli.Teşekkürler

Adsız dedi ki...

Merhaba ışıl hanım süper bir pasta olmuş ellerinize sağlık

Adsız dedi ki...

Işıl Hanım, bütün pastalarınız gibi papatyalı pasta da çok güzel olmuş. Hangi kurslara gittiyseniz bende onlara gitmek istiyorum
Asuman

Leziz Tarifler dedi ki...

Işıl çok güzel olmuş diğerleir gibi. Papatyalar içimi açtı. Sevgiler.

Adsız dedi ki...

Şimdi verdiğiniz linklere baktım o gökkuşağı altında yatan kız ne kadar güzel. Çok sevimli olmuş değil mi? Linkler için teşekkürler. Çok faydalı oldular.
Yine Asuman :)

Adsız dedi ki...

Üzeri papatyalarla kaplı pastayı, daha önce nette görmüştüm, sanırım o mavinin açık tonları ile dekore edilmişti.
Ellerine sağlık.
www.blogcu.com/pembeli

LaMa dedi ki...

Selam ISil,
Yien goz kamastirabir pastay imza atmissin:)
Sana bir sorum olacak Kopuk pasta tarifindeki pastaci kremasini deneyecegim ama kafam karisti.Kakao kullaniyor muyuz?Malzeme listesinde yok ama tarifte var...
http://hanimis.blogspot.com/2006/06/kpk-pasta_23.html

Tesekkurler

İpek Kuscu dedi ki...

merhaba ,bu kadar güzel pasta yapan biri için yeni işin hayırlı olsun demek istedim.İstanbul'da mısın? papatya pastaya bakınca bu kadar emek ancak sevgiyle yapılır diye düşünmeden edemedim.Çok başarılı ol,sevgiler.

Adsız dedi ki...

lama kardeş galiba gözünden kaçmış malz. listesinde var istersen bir daha bak

Adsız dedi ki...

isminiz yerine lama yazdığım için özür dilerim lütfen yanlış anlamayın yorumunuzun isim kısmında lama yazdığı için öyle dedim

hanimiş dedi ki...

Dostum Berker nerelerdeydin gözlerimiz yollarda, yorumlarını bekliyorduk.

Sarı papatya Burcu, sen de papatya mısın gelincik misin :) Sağol yorumun için. Şişe için de tekrar teşekkürler.

Ülviye aslında bir itirafta bulunayım kekini istediğim gibi ıslatamadığım için biraz kuru olmuş olabilir. Ama görüntüden yana ben de memnunum. Sağol ziyaretin için.

Melike merhaba, gruba yeniden hoşgeldin. O kare görüntü kullandığım kalıbın
marifeti. Ben de bu görüntü için almıştım o kalıbı.

Münevver, ne kadar zarifsin. Tüm güzel sözlerin ve dileklerin için teşekkürler.

Burcu, desteğin için minnettarım. Bizi ağırladığın için de tekrar teşekkürler.

Burcukuşu sağol. Seninle birlikte bu pasta için 4 tane Burcu yorumu var. Bol Burculu bir yorum sayfası oldu :)

Şahika, isminiz ne hoş, manası nedir? Umarım mesajınız doğru yerlere ulaşmıştır. Bu biraz kızım sana söylüyorum gelinim sen anla durumu olmuş.

Nathalie, esas ben kitaplar için teşekkür ederim. Mailimde son derece samimiydim.

M.burcu bana istediğin gibi hitap edebilirsin, hatta ismimle de hitap edebilirsin hiç sakıncası yok. Antalya'dan bana mail atan bir Hanimiş okuyucusu vardı. Önceleri o da istediği kimi malzemeleri bulamamaktan sıkılıyordu ama sonra büyük otellerden rica minnet buldu galiba. İstersen sana onun mail adresini verebilirim. (hanimis@gmail.com a yazman yeterli)

Merhaba Özlem, yorumun için teşekkürler.

Asuman, ben hiç kursa gitmedim. İnternetten ve kitaplardan okuduklarımla, deneye yanıla öğreniyorum yavaş yavaş. Linkler içinde benim de en sevdiğim link o pasta. Pastaya konu olan kız da çok sevimli değil mi.

Feyhan teşekkür ederim. Papatyalı birşey görmek insana baharı hatırlatıyor değil mi.

Pembeli, internette çeşit çeşit papatyalı pasta resmi var. Mavi bir zemin üzerinde de beyaz papatyalar da güzel görünüyordur muhakkak. Ziyaretin için sağol.

Lama çok sağol. Uyardığın için de teşekkür ederim. Evet malzeme kısmına kakao koymayı unutmuşum. Ama bu haliyle de deneyenler çok oldu ve hiç kötü yorum almadım. Sanırım yumurta içermiyor olması tercih sebebi oluyor. Demek ki kakaosuz da yapabiliriz :) Ben zaten çikolata ve kakao olmayan halini de yapıyordum o aralar. Herhalde malzemeleri yazarken o sebeple unutmuşum yazmayı.

Merhaba Cilek,evet İstanbul'dayım. Gerçekten pasta yapmayı çok seviyorum. Hele kekini kremasını yaparken öyle mutlu oluyorum ki. Pastalarım bunu yansıtabiliyorsa çok memnun oldum.
İyi dileklerin için teşekkür ederim.

Melike merhaba, lama haklı, kakaoyu yazmamışım tarife. O uyardıktan sonra düzelttim. Sen de özen gösterip kontrol etmişsin, sağol. Bence lama, hitabını hiç de yanlış anlamamıştır çok keyifli bir rumuzu var değil mi.. Selamlar

pecete dedi ki...

ışılcım, ellerine sağlık çok güzel gözüküyor.ufak bir not verebilir miyim sana haddim olmayarak; papatyaların göbeği için ne kullandığını bilemedim ama göbek için hazırladığın sarı topları çay süzgeçine bastırıp çekersen farklı bir görüntü yakalayamış olursun diye düşündüm. ne dersin?sevgiler...ayşem

Adsız dedi ki...

mımmmm.

LaMa dedi ki...

Isil sagolasin;) Senin cevabi beklemeden denedim kremayi 1 corba kasigi kakao ekleyerek tutturmusum yani ;)Sanirim pastayi LamaMutfaka eklerim gelecek hafta .
Dedigin gibi icinde cikolata oldugu icin kakao eklenmese de olur.Yagsiz olmasi benim de tercih sebebim idi;)

Melike,
Benim sana Melike demem senin bana Lama demen gibidir , bu alemdeki ismim bu cunku:) Inceligin cok tesekkur ederim.
Ikinize de sevgiler

Adsız dedi ki...

ne güzel olmuş papatyalar. evet bir pastanın üzerinde papatya görmemiştim daha önce ben bayıldım bu pastaya şahaneee....
bende çok severim papatyayı.. Taç yapardım çocukken kendime :)

http://misss.blogcu.com

Adsız dedi ki...

BAKALIM GORECEGIZ ANLAYAN ANLAMIS MI? ISMIM ARAPCA KOKENLI, ZIRVE MANASINA GELIYOR.
SAHIKA

Adsız dedi ki...

şeker hamuru yenebiliyor mu, yani lezzetli bişeymi yoksa daha çok görüntü için mi??

Adsız dedi ki...

HANIMİŞ,ELLERİNE EMEĞİNE SAĞLIK.HEPSİ BİR BİRİNDEN GÜZEL GÖRÜNÜYOR.PASTA MALZEMELRİ SATIŞ MAĞAZASI OLARAK SENİDE SİTEME BELİYORUM. HOŞÇAKAL.DOSTÇAKAL

Defne dedi ki...

Işıl, pastaların, onları yaparken aldığın keyfi kesinlikle yansıtıyor. En azından ben böyle hissediyorum pastalarını görünce.
Papatyaları ben de çok severim, pastaya da bayıldım zaten. Bu arada kullandıgın kalıbın hakkını kendin de söylediğin gibi vermişsin bu sefer. Kolaylıklar dilerim.

Adsız dedi ki...

Ben de aldığınız keyfin bizlere yansıdığını düşünüyorum. Yeni siteniz çok güzel olmuş, başarılar dilerim. Bu şeker hamurunu ben de hiç yemedim ve merak ediyorum. Acaba tadı kötü mü? Sadece süsleme amaçlı mı?
Güler

Tulosh dedi ki...

Işılcığım kalıbın harika, senin el emeğin zaten harika, hepsi birleşincede böylesine güzellik oluşması çok doğal. Ellerine sağlık çok güzel çok şık olmuşlar. Yaprakları açarak inceltmişsinya ilk görünce yapma süsler yerleştirdin sandım harika görünüyorlar.

Bocuruk dedi ki...

Ne güzel bir pasta. Papatya yapman da çok değik olmuş. Çok beceriklisin Işıl'cığım.Ellerine sağlık :)

Adsız dedi ki...

Eline sağlık,ne cici bir pasta buu,çok beğendim :)

Selam ve sevgiler

Adsız dedi ki...

King of the bongo, king of the bongo bong
Hear me when I come,
king of the bongo, king of the bongo bong...

Oya Kayacan dedi ki...

Ben de bir şey demek istiyorum. Pasta fikir olarak harika. İkinci şeyi de demek istiyorum. Sepet kahverengi olsaydı, çikolatalı. Sepetler zaten doğal olarak öyledir, hem de yemyeşil çimenler olsaydı papatyaların altında. Çok şey istedim değil mi 8~(( Ama çok da güzel olurdu, papatyalar kendilerini bir gösterirdi ki...

hanimiş dedi ki...

Ayşem sağol. Ben kürdanın ucunu batıra çıkara noktalar yapmıştım ama evet senin söylediğin yöntemle daha pratik olur, sağol. Çay süzgeci insan modellerken saçlar için de kullanılabilir. Benim bu amaçla kullandığım aparatın ucu da aynı çay süzgeci gibi.. Sen söyleyince çağrışım yaptı.

Sağol yasin sanırım beğeni ifadesi bu değil mi?

Lama sevindim tutturmuş olmana. Yoksa benim hatam yüzünden pastanın kötü olmasına üzülürdüm.Sitende gördüm resmini, ellerine sağlık.

Zerrin nerhaba, biz de annemle yapardık papatyadan taç.. Yıllar oldu yapmayalı bu bahar unutmamamalı..

Şahika kimse hatırlamazsa sen haber ver ben yapayım pastanı.

Fatma şeker hamuru yenilebiliyor. Sonuçta pudra şekeri, glikoz ve jelatinle yapılan bir hamur. Kimileri tadını da beğeniyor. Ama ben şahsen yememeyi tercih ediyorum. Gereksiz şeker çünkü. Ama dekoratif açıdan özellikle son zamanlarda pastalarda kullanımı çok revaçta.

Pastaland sağol. Sitene iade-i ziyaret yaptım. Bursa'da yaşayan ve pastacılığa ilgisi olan bir arkadaşıma da önerdim. Sağol haberdar ettiğin için.

Teşekkürler Defne, yorumun beni gerçekten mutlu etti.

Güler merhaba, yukarıda da dediğim gibi çoğunlukla dekoratif amaçlı kullanılıyor ama tadını sevenler de yok değil.

Tulosh nazik yorumun için sağol. Detaylarla ne kadar uğraşırsam sonuç o kadar iyi oluyor. Sepet deseninden pek memnun değilim ama papatyalar benim de hoşuma gitti.

Bocuruk ve serin mavi yorumlarınız ve ilginiz için teşekkür ederim.

King of the bongo, king of the bongo bong
Hear me when I come,
king of the bongo, king of the bongo bong...

Oya merhaba, ne ilginçtir ki tam da bahsettiğin gibi bir pasta yapacağım Şubat ayı içinde. Sepeti kahverengi olan. Çimen fikri de hoşuma gitti, sağol.

hayat dedi ki...

Merhaba Işıl hanım, blogunuza ilk defa girdim, tariflerin hepsi birbirinden güzel, ellerinize sağlık.Ayrıca papatya sepetine bayıldım.Bahar gibi olmuş.Selam ve sevgiler..

Adsız dedi ki...

Merhaba Işıl Hanım,
19 Ocak cuma günkü pastanız, arkadaşımın eşinin doğum günü için olan, tek kelimeyle muhteşemdi tadı lezzeti görüntüsü herşeyi tekrar ellerinize sağlık, başarılarınızın devamını ve bol bol müşteriler dilerim (cümle düştü ama neyse artık :)
Sevgiler Fulya (esmer olan :)

hanimiş dedi ki...

Hanimiş'e hoşgeldin Hayat, yorumun için teşekkürler.

Fulya Hn. teşekkür ederim. Beğenmenize çok memnun oldum. Ayşe Hn.'a da yazmıştım beni çok güzel karşıladınız, sağolun. Selamlar...

kamiş dedi ki...

ışıl, bu pastan ne kadar güzel olmuş. 10 dakika izledim biliyormusun. kenarındaki sepet motifleri çok hoş. nasıl yptığını merak ettim bu arada :) üstündeki tarla da muhteşem. pastanı okuldaki öğretmen arkadaşlarıma da gösterdim. onlar da çok beğendi. selamları var. :))

hanimiş dedi ki...

Kamiş sağol. Benden de öğretemn arkadaşlarına selamlar.. Mail adresini verirsen sepet motifi hakkında bilgi yollayabilirim.

kamiş dedi ki...

Tabi, zevkle: kamileozlu@yahoo.com Ayrıca blog adresim, www.eliminhamuru.blogspot.com Teşkkürler.

NiNo dedi ki...

nefis gorunuyor hatta muhtesem daha cok tamamladi pastanizi ellerinize saglik sepet sekli hakkinda biraz bilgi verebilirmisiniz yani nasil yapacagiz o sekilleri bir alet gerekiyormu yardimci olursaniz cok sevinirim nihanaydinkoc@gmail.com adresim sevgiler

Adsız dedi ki...

Merhaba Nihan,
Yorumun için teşekkürler. Sepet örgüsü yapmak için tek gereken sıkma ucu ve krema.. Yapılış aşamalarını mailine yolladım umarım yardımcı olur.

Unknown dedi ki...

ay ben bu papatya sepetine bayıldım çok hoş olmuş ellerinize sağlık bende beklerim.

Adsız dedi ki...

ben de bayıldımmm..tarifi vereli çok olmuş ama ancak görebildim,bir soru sorsam yerinde olur mu acaba??kesilmiş hali harika görünüyor.ara kremayı pastanın tam ortasına mı yerleştirdin ki,kesilince o güzelim çikolatalı puding top gibi harika görünmüş?yoksa kremayı koymadan önce pandispanyada mı bir kesme işlemi yaptın?
aylar önce senin siteni görüp şeker hamuru yapmaya heveslenmiştim.yiyen daha doğrusu gören herkes çok beğendi.acemi işi hiç de fena olmadı pastalarımın görüntüleri ama şu krema konusunda eksiklerim var.o yüzden sorumu cevaplarsan çok sevinirim.gene de bütün siteni gezicem:)ama bu pastayı özdellikle çok beğendim.bizlerle paylaştığın için sonsuz teşekkürler..

hanimiş dedi ki...

Merhaba Aybike, Cok gec yanitliyorum yorumunu ama sonradan kontrol etme imkanin olursa cevabi da bulunsun istedim. Oncelikle guzel sozlerin icin tesekkurler. Cok sevindim memnun oldugun birsey yapmana vesile oldugum icin..

Pastanin ic goruntusu icin ozel bir kek kalibi kullandim. Kalip ozelligi geregi ortasinda bir oyukla pisiriyor zaten. Bana sadece kremayi o kisma koymak kaldi. Kalibi incelemek istersen google'da "Fanci fill cake pan" yazaip gorsellerde aratabilirsin.

Selamlar
Isil

Adsız dedi ki...

geç olması hiç sorun değil sana soru sorma imkanı bile benim için büyük nimet:) teşekkür ederim