26 Şubat 2008

Çok gecikmiş bir yazı... HANİMİŞ 2007

Evet bu çok gecikmiş bir yazı oldu. İlk cümlelerini yazmaya 2 ay önce başladım ama birkaç cümleden sonrası gelmedi bir türlü. Elbette 2 ay boyunca hiç zaman bulamamış değilim günceme iki kelam yazmak için. Benimki daha ziyade atalet ya da isteksizlik olabilir. Bu süre zarfında ehemmiyet gösterip takip eden herkese teşekkürler.

Başlıktan da kendini belli ettiği üzere yazmak istediğim, 2007 boyunca Hanimiş’te vuku bulan gelişmeler. Hanimiş adına güzel bir seneydi 2007. Profesyonel anlamda, olmasını umduğum şekilde pastacılık serüvenimin başlaması 2007’nin ilk günlerine tekabül eder. Sene boyunca pek çok pasta ve kurabiye yaptık. Pek çok doğum günü fotoğrafında başrol oynadı Hanimiş pastaları, temeli yeni atılan pek çok birlikteliğe tanıklık etti. Hanimiş kurabiyeleri hediye olarak pek çok sürprize vesile oldu ya da yeni doğan pek çok bebeği karşıladı. Bunlar benim hayal ettiğimden bile güzel gelişmelerdi. Tabii tek başıma tümüyle başa çıkmam beklenemez, her anında benden çok yorulan, emek veren annem (kendi tabiriyle "baş yamak") olmasa, tüm bunlar da gerçekleşemezdi.

Pasta yapmak kadar edindiğim tecrübeleri paylaşmak, öğrenirken öğretmek de kısmet oldu bana. 2007’nin en önemli gelişmelerinden biri Bakeshop’taki eğitmenlik görevim oldu. İlk dersten önce oldukça endişeliydim. Sonuçta öğretebilmek için sadece bilmek yeterli değil. Acaba iyi bir anlatıcı, gösterici olabilecek miydim? Bu endişem yaptığımız ilk dersin (Zeynep, Mine, Ayşen ve Fidan’a selamlar), ilk saatinden sonra yerini keyfe bıraktı. Ben anlatmayı çok sevdim. O gün bugündür pek çok öğrencimiz oldu. Mutsuz olduğum, bitmesini istediğim tek bir ders olmadı. Anladım ki pasta yapmak kadar bildiklerimi aktarmak da hayatımda olmasını istediğim bir şey... Hem hafta içi hem hafta sonu Beşiktaş Bakeshop’ta dersler veriyorum. “Temel pastacılık ve şeker hamuru”, “Kurabiye Süsleme”, “Kapkekler”, “Şeker hamuru modelleme”, “Çiçek yapımı” başlıkları altında pek çok değişik konuda derslerimiz oluyor. Ders fotoğraflarını ve detaylı bilgileri bir sonraki yazımda anlatacağım umarım uzun uzun. Bu maceradaki yol arkadaşım Ayşem -aynı zamanda kendisi yılbaşı itibari ile en iyi arkadaşım olur :) -, birlikte çalıştığımız Tütü, Sezer, Burcu, Ebru ve tüm katılımcılara çok teşekkür ederim.

2007 sonuna doğru beni sevindiren bir gelişme daha oldu. İstanbul’da düzenlenen uluslararası bir fuar olan “Mutfak Günleri” bünyesinde gerçekleştirilen pasta yarışmasına katıldım. Profesyonellerin bulunduğu bir ortamda yer almak güzeldi. ” Modern pastalar” ve” kutlama pastaları” kategorilerinde iki ayrı pastam sergilendi. Yazı içinde resimlerini görebilirsiniz. Her ikisinde de Hanimiş pastaları bronz madalya kazandı.

Hanimiş güncede zaten yazıyordum, bunun dışında anneyiz.biz sitesinde de yazmaya başladım bu sene. Bir de Türkiye’nin ilk sanal yemek dergilerinden biri olan, Yemek.name’de. Her ikisi için de dilediğim kadar mesai harcayamadım. Ama güzel tepkiler aldım okuyuculardan. Umuyorum ki bu sene daha aktif bir şekilde yazmaya vakit ayırabilirim.

2008 başında, şeker hamuru konusunda pek çok başarılı kitap yazmış, dünyanın önde gelen pasta tasarımcılarından biri olan Debbie Brown ile tanışma imkanı buldum. Pastamalzemeleri ‘nin düzenlediği bir atölye çalışmasına katıldım ve usta elleri çalışırken görme imkanı buldum. Tüm bunlara vesile olan Berna sağol. Atölye çalışması sırasında yaptığımız modelin resmini aşağıda görebilirsiniz.

Bu yazının gecikmesinin bir diğer sebebi de hanimis.com’da yapmak istediğim değişikliklere bir türlü başlayamamış olmamız. Sitenin son hali oluşsun ondan sonra yazıyı yayınlayayım istemiştim, olmadı. Umuyorum yakında yeni görüntüsüne kavuşacak. Bu anlamda yardımını esirgemeyen teknik insan dostum Berker’in de adını zikretmeden geçemeyeceğim.

Hanimiş konusunda mutsuz olduğum hususlar da var elbette. Mesela günceyi oldukça ihmal ettiğimin farkındayım. Geçmiş yıllara ait yazılarda bazı güncellenmesi veya düzeltilmesi gereken kısımlar var ama bir türlü onlara sıra gelmiyor. Ayrıca 2008 kararlarım bünyesinde çok daha sık yazmayı planlıyorum. Yeni öğrendiğim reçeteleri, dekorasyon teknik ve yöntemlerini, gelişmeleri aksatmadan paylaşma amacı güdüyorum. Ne kadar muvaffak olacağım göreceğiz. Bir de bu yazının konusu olmayan, yaşadıklarımdan aldığım dersler ve mevcut pastacılık anlayışı ile ilgili paylaşmak istediklerim var. Ne kadar kelimelere dökebilirim bilmiyorum ama onlar hakkında da yazma hevesi içindeyim.

Sonuçta “iki bin yedi” Hanimiş için yeniliklerle ve telaşlarla geçti. Hanimiş’i seviyorum. Pastaları seviyorum, okumayı, denemeyi, yumurta çıpmayı, hamur yoğurmayı seviyorum.

Hepsini yapabilme bilinci, isteği ve kudretini Hm sayesinde buldum. En çok onu seviyorum.

38 yorum var:

Pasta Saati dedi ki...

Başarılarınızın devamını dileyerek tebrik ediyorum sizi. 2008 yılında da tüm isteklerinizin gerçekleşmesi dileği ile...

Adsız dedi ki...

Özlemiştik yazılarınızı. Pastalar mükemmel görünüyor. Hele masallı pastaya bayıldım. Şimdi sözünüzü tutun ve bizlerle eskisi gibi güzel yazı ve tariflerinizi paylaşın.
Elif

ufukmutfakta dedi ki...

Işıl bunlar bir harika. Galiba sabaha kadar gözümü kırpmadan bu resimlere bakacağım. Sen bu kadar zaman nasıl bunları sakladın bizden? Hala aklım almıyor. Yapıldıklarını bildiğim ama bunlar gibi göremediğimiz diğerlerini de görmek için sabırsızlanıyorum. Haberin ola...

♥ Suzi ♥ dedi ki...

Bende seni seviyorum :)))

Adsız dedi ki...

başarılar diliyorum pastalarda çok güzel olmuş hoşçakalın sevgiyle kalın

Burçin'in Denemeleri dedi ki...

Işıl, hepsi olağanüstü görünüyor. 2008 yılında umarım tüm dileklerin gerçekleşir. Özellikle blogu sık güncelleme ve bilgileri aktarma kısmı ki bizler de zevkle gezindiğmiz bu sayfalarda bilgilerinden ve tecrübelerinden faydalanabilelim. :P
Tebrik ediyorum.
Sevgiler,

nes-kafe dedi ki...

Işıl harikalar hepsi facebook ta gördüğümdede bayılmıştım ve ödül almasa haksızlık olur demiştim. Ellerine kollarına sağlık. Maşallah diyelim nazarımız değmesin :)
Ben senin çoook daha güzel işlere imza atacağından eminim.
Lütfen daha sık yaz dört gözle bekliyorum yazılarını :)

Doruk dedi ki...

Ebru'yla karşılıklı(Nasıl göründüğümüzü az çok tahmin edersin:)
heyecan içinde okuduk yazını, mutlu olduk. Hep beraber de olsak buradan okumak farklı oluyor. Sen hep yaz olur mu ama bana yaz deme:P

Pınarın Kulubesi dedi ki...

Işıl gerçekten 2007 senin yılın oldu. 2008 ve bundan sonraki yıllar da aynı başarılarla devam etsin. Hep yenilikler olsun hayatında. Bu arada ben modern pasta karşısında şaşkınlıktan dilimi yutmuş durumdayım. Benim hayal gücüm yetmiyor yapılışında ki emeğe ve sabıra, bravo demek istiyorum sadece.

Burcu ÜNAL dedi ki...

SONUNDA !!!

Bence hep yazmalı ve bol bol güncellemelisin canım arkadaşım..hem fotoğrafta pek bir şık çıkmışsın, hepsini çok beğendim çokk :)

Ama biliyorsun benim favorim masal pastası, olağanüstü :)

sevgiler

Burcu

Adsız dedi ki...

Işıl Hanım daha önce mail atmıştım yazışmıştık. Ben fuarda görmüştüm Ödül almasını tahmin etmiştim tebrik ederim. Dersler ile ilgili yazıyı dört gözle bekliyorum sizin gibi olamaz ama pasta yapmayı öğrenmeyi istiyorum. Sevil Tuncer

Dido Butik Pasta - Pembe Merdane dedi ki...

SELAM IŞIL BU KADAR İŞİN ALTINDAN BENCE BAŞARIYLA KALKIYORSUN. TEBRİK EDERİM. İNŞALLAH HER GÜNÜN DİĞERİNDEN GÜZEL GEÇER. BEN BAKE SHOP'UN EĞİTİMLERİNE KATILMAK İSTİYORUM AMA AYŞEM'İN BLOGUNU TAKİP ETMEME RAĞMEN BİR TÜRLÜ NE ZAMAN YAPILDIĞINI ÖĞRENEMEDİM.BENİ BU KONUDA BİLGİLENDİRİRSEN ÇOK SEVİNİRİM. KOLAY GELSİN VE TEBRİKLER

Adsız dedi ki...

Sevgili Işıl lütfen anlatmaya, öğretmeye devam et.Çok iyi bir öğretmensin.Çok iyi pastacısın.Başarılarından dolayı kutlarım.Sevgilerimle..OYA..

Adsız dedi ki...

Kıl kökü iltihabımla geldim, pastalarını hayranlıkla izledim, seni çok güzel buldum, keşke beğede gelebilseydim, seni çok seviyorum, şimdi gidiyorum.. Öpüldün canım..

Adsız dedi ki...

3 yıla yakın zamandıry yazdıklarınızı takip ediyorum. Rulo muhallebi ve cheesecakleriniz bizim evde klasik oldu. Kaplama hamuru sevmiyorum ama siz bu konudaki ustalardan birisiniz. Tebrik ederim, başarılarınızın devamını dilerim.

Adsız dedi ki...

hanimiş hanimiş lütfen daha sık yaaaaaaaaaaaz

aylin dedi ki...

Canım, tebrik ederim ödülünü öncelikle... Pastalar süper görünüyor... 2008'de daha bol başarı ve öğrenci diliyorum senin için... Sevgiler,

masalmutfagi dedi ki...

Işılcığııım mesaj bıraktım ama galiba ulaşmadı..:((..bende yılmıyorum tekrar yazıyorum öncelikle hoş geldin ,umarım her yıl senin yılın olur...hepsi harika , tebrik ederim ve lütfen hep yaz olurmu...:))

Adsız dedi ki...

Işıl sizi çok tebrik ederim.blogunuzu sibelin kahvesinden öğrendim.pastalar inanılmaz güzellikte.hele ödül aldığınız pasta şahane görünüyor.sizin öğrenciniz olmak istiyorum.bilgi verirseniz sevinirim.

NiNo dedi ki...

hayallerinin bir cogu gercek oldu bunlari hayal asamasinda dinlerken gercek olduguna taniklik etmek ne guzel umarim hersey gonlunce olur isilcim sevgiler basarilarinin devamini dilerim canim

Hanife dedi ki...

Tebrik ediyorum Isil..
Basarilarinin devamini diliyorum..
Fotografinin oldugu pastaya bayildim.

munevver dedi ki...

Işıl, 2007' nin muhasebesini yapmışsın. Çok başarılısın. Bu yıl da geçen yıldan daha güzel geçer inşallah.
Sevgiyle kucaklıyorum.

Nane Limon

etki alanı dedi ki...

Merhaba Işıl..
Bu düşüncelerini, görüşlerini dahası teşekkürlerini,bir biyografi tarzında,açık kanıtlarla sunuşunu çok beğendim.
Her ziyaretimde "neredesin Işıl?"diyerek serzenişte bulunuyordum..Ama görüyorum ki,anlattığın her ayrıntı,hem mahcubiyet getirdi bana, hem de gurur verdi..
Pastalar birer sanat eseri...
Yürekten kutluyorum ve sevgiyle kocaman kucaklıyorum seni...
TüTü

Adsız dedi ki...

Pasta altına konan genis zemin plakalar neden yapılıyor veya nereye yaptiriliyor? Simdiden tesekkur ederim...

Cafe Gusto dedi ki...

Sevgili Işıl 2008 yılının ve gelecek tüm yılların birbirinden başarılı geçmesini temenni ederim....sevgiler...

gülriz dedi ki...

Hanimişim Işılım, ne güzel bir 2007 muhasebesi olmuş bu yazı :)) Ben de gelip gidip bayramlık ikramları görünce, "abla bunlar 23 nisanlık mı?" diyecektim artık :)))))) Canım, başarılarının devamını diliyorum ben de; kocaman sevgiler...

Adsız dedi ki...

Sevgili Işıl,

Seni yürekten tebrik ediyorum...Başarılarının artarak devam etmesiniii temenni ederim...Gerçekten harikalar yaratıyorsun. Diğer arkadaşlarım gibi ben de YAZILARINI LÜTFEN IHMAL ETME diyeceğim, bizler bu konuda çok faydalanıyoruz sizin gibi bilgi sahiplerinden...
http://duslermutfagi.blogspot.com

Sevgiler,

Adsız dedi ki...

Merhaba ben de annekaz'ın kızı yavrukaz.Blogunuzu çok çok beğendim
Şöyle görünüyor ki blogunuzun hayranları bol...tebrik ederim.

hanimis dedi ki...

Gaye ziyaretin ve iyi dileklerin için teşekkür ederim.

Elif, dediğim gibi daha sık yazmaya çalışacağım, ilgin için teşekkürler.

Ufuuuuk, sen blog aleminin yüz akısın vallahi. Benim senin hızına yetişmeme imkan yok. Ama o bahsettiğin diğerlerini de ara ara paylaşmaya çalışacağım.

Suzi :))

Rümeysa teşekkürler.

Burçin merhaba, sevindim yazdıklarını okuyunca, sağol. Bir blog takipçisi olarak ben de seni zevkle takip ediyorum.

Neslihan, facebookta resimleri olduğunu senden öğrendim. Ayşem koymuş meğerse daha önce :) Teşekkür ederim nazik sözlerin için.

Burcu, "sen de hep yaz, sen de hep yaz" Var mı öyle "sen yaz bana deme" derim, tüm gelincik tarlası severler adına hakkımdır.

Sağol Pınar, bu yıl senin de yılın oldu. Tatlı Can, minik dişi, ishal, pişik.. ohoo esas senin yılın bu yıl :)

Aman da aman Burcu valla seni yorum sayfalarında görmek ne şeref :) Teşekkür ederim güzel sözlerin için.

hanimis dedi ki...

Sevil Hn merhaba, hatırlıyorum yazışmamızı. Dersler yazısını yakında ekleyeceğim. Hanimiş'e olan alakanız için sağolun.

Didem merhaba, ders gün ve içerikleri ile ilgili bilgiyi en kolay telefonla öğrenebilirsin. 212-327 23 63 nolu telefondan Bakeshop'u arasan yardımcı olacaklarıdr.

Oya merhaba, şaşırdım senin yorum bıraktığını görünce. Sen de çok iyi bir öğrenciydin, iyi ki geldin. Sanırım yakında yine görüşeceğiz. Sevgiler

Hilal sanki böyle hemen geldin yorum yazdın hop gittin gibi bir aceleyle yazmışsın sanki :)

Meral ne mutlu bana sevdiğiniz, sık yaptığınız reçeteler varsa Hanimiş'te. Teşekkür ederim yorumun için.

isimsiz, isimsiz umarım öyle olacak...

Teşekkürler Aylin ziyaretin ve güzel dileklerin için.

Ülviye, önceki mesajların gelmedi. İyi ki yılmadın da bu mesajın geldi. Güzel ve samimi olduklarını bildiğim sözlerin için sağol. Hadi ama hala gelmedin ziyaretimize :)

Berna yukarıda yazdığım telefon numarasından bilgi alabilirsin dersler hakkında. Güzel sözlerin ve ilgin için teşekkürler.

hanimis dedi ki...

Nihan teşekkürler. Umarım senin de herşey gönlüne göre olur.

Hanife teşekkür ederim ziyaretin ve yorumun için.

Münevver abla, evet Hanimiş adına bir yıl sonu yazısı olsun istedim. Gerçi epey gecikmeli oldu ama... :)

Tütü, serzenişlerini dinledim bak.

Pasta altlarına ya karton altlıklar ya da stafrodan kestirdiğimiz kalın altılıkları kullanıyoruz. Sanırım siz straforu soruyorsunuz. Varsa yapı marketlerde ya da inşaat malzemesi satan yerlerde 2 cm.lik strafordan tabaka halinde bulabilmek mümkün. Onları alıp istediğiniz ebatlarda kesip kullanabilirsiniz.

Serpil, teşekkürler. Ben de senin için aynı dilekleri diliyorum.

Gülriz neredeyse dediğin gibi başka bayrama bile kalacaktı yazı. Ama izin vermedim. :) Her bayrama bir yazı mı yazsam ne yapsam :)

MErhaba Zümrüt dediğim gibi ben de daha sık yazma konusunda kendimi motive ediyorum. Umarım başarılı olacağım. İlgin için teşekkürler.

Sağol yavru kaz..

Ferah Gülşen dedi ki...

Valla hanimiş Işıl'cığım senin sayfanı mütamadiyen heyecanla yeni şeyler bulma umuduyla takip ettim. Uzun bir ara verdin evet ama çok yoğun olduğunu ve güzel işler yaptığını biliyorum. Bundan sonra da takip etmeye devam edeceğim bizimle paylaşacağın tecrübelerini merakla bekliyorum. Sevgiler,

Ferah Gülşen dedi ki...

Aldığın ödül için de ayrıca tebrik ederim. Daha nice başarılar dilerim.

fidaneli dedi ki...

hocam kutlarım:)) walla bu pastalar resmen bakımlık, ben olsam asla kıyıpta kesmem:) hep soyluyorum ve soylemeye devam edeceğım; ıyıkı hocam olmussun:) ıyıkı sızı tanıma fırsatım olmus;) halaaaa basım ne zaman sıkıssa ararım hocam asla yardımını benden esırgemez:) ıyıkı varsın hocam..

Emel Kunt dedi ki...

Hocam, tebrik ederim, ne harika pastalar bunlar!!! Sizden ders almakla ne kadar iyi birşey yaptığımı daha iyi anladım şimdi... Hürmetler:)

emel.

lalecik dedi ki...

Işılcığım başarını takdir ediyorum. Umarım çok çok daha başarı seni bekliyor. Pastaların zaten güzeldi yarışmaya katıldığın pastaların da bence hakkı yenmiş. Altın madalyalık pastalar bunlar.
Sevgiler.

Adsız dedi ki...

merhaba isilcim ben hulya emailini aldim. evet canim glikoz ile ilgili soruma cevap vermistin yardimlarin icin nbir kez daha tesekkur ederim. ayrica butun yaptigin pastalara hayranlikla bakiyorum olaganustu... senden bi konuda yardim isticem. ben normalde hazir kek kullaniyorum fakat kalpli vs... kaliplara kendim kek yapmam gerekiyor ve ben uzun suredir bi kac kek tarifi denedim yanliz asiri sekerli oluyo ayarliyamiyorum seker dozunu tarife aynen uyuyorum ama bardak kasikmi farkli cok sekerli oluyo bide ustune seker hamuru kaplayinda daha sekerli oluyo canim bana soyle guzel az sekerli bir kek tarifi verebilirmisin unutmadan birde hazir kek kullaniyorum dedim ya krem santi kullaniyorum krema olarak ve pastamin tadi mukemmel oluyo fakat kek cok yumusak oldugu icin nakil isleminde dagilma oluyo dikkat etmessem tabi ama normal pastadan daha dagilmaya megilli bide keki islatmiyorum islatsam nolur kim bilir. nolur guzel bi tarif ver caim yardimlarin icin tesekkur ederim..

hanimiş dedi ki...

Merhaba Hülya,
Benim en sevdigim pasta kekinin tarifine buradan ulasabilirsin. Şeker miktarını biraz azaltabilirsin çok tatlı sevmiyorsan.
Hazır pastabanlar ve hazır kremşanti ile yaptığın keklerin dağılması normal her iki malzeme de çok hafif. Ama gerçek bir sünger kek ve daha doldun bir krema ile çok daha rahat çalışabileceğini düşünüyorum. Sana şimdiden kolaylıklar dilerim. Selamlar