18 Kasım 2010

İYİ BAYRAMLAR



Yaklaşık 1 ay kadar önce “Butik Pastacılık” kitabımızın çıktığı duyurusunu yaptıktan sonra tanıdık tanımadık pek çok kimseden tebrik mesajları ve mailleri aldım. İlgi gösteren herkese çok teşekkür ederim. Arkadaşlarım bana kitap hakkında daha detaylı bir yazı yazmadığım için sitem etti ama inanın denedim. Hatta bir değil birkaç tane yazı yazdım. Hepsi de oldukça uzun yazılardı. Bir tanesi kişisel tanıtım yazısı gibiydi. Kitaptan çok benim pastacılık serüvenimi anlatan… Biraz konudan saptığımı düşünüp onu yayınlamaktan vazgeçtim. Bir tanesi fazlasıyla resmi tanıtım yazısı gibiydi, mesafeli… Onu da sevmedim. Sonra daha duygusal bir şeyler yazmak istedim. Sanırım abarttım, bu sefer de sanki yazıyı yazan ben değilmişim gibi oldu. Fazla üzerine düşününce iyice yazamaz oldum. En sonunda hepsinden vazgeçip sadece bir duyuru yapmanın en iyisi olacağına kanaat getirdim. Sanıyorum bundan sonraki blog yazılarımda ara ara o yazılarda yer alan detaylara da yer vereceğim. O nedenle kitap hakkında genel bir yazı yazmaya çalışmanın sancısını ötelemenin verdiği huzurla şimdi bu yazıyı yazabiliyorum.

...

Bu bayram dedeme ziyarete gideceğim belli olunca orada kapıyı çalacak çocuklar olacağını biliyordum. İstanbul'da bunu yaşamayalı çok zaman olmuştu. Hevesle fotoğrafta gördüğünüz kurabiyelerden hazırladık annemle birlikte. Çok da iyi etmişiz. Mahallenin en popüler kapısı olduk bayram boyunca. Zencefilli, tarçınlı bisküvi ve üzeri şeker hamuru ile süslü kuzucuklar... Fotoğrafın fonunda yer alan pembe tanecikli bitki de karabiber ağacının dalı. Annem Eylül ayı sonunda Güllük Körfezi'nde görüp bana göstermek için getirmiş. Ben hiç görmemiştim daha önce, çok hoşuma gitti. Sizlerle de paylaşmak istedim.

İyi bayramlar...

not: Ben baharatlı kurabiye yaparken toz zencefil,tarçın, toz karanfil, bir çay kaşığı vanilya özütü ve portakal kabuğu rendesi yanı sıra yarım çay kaşığı da karabiber ekliyorum. Harika bir baharat karışımı oluyor, şiddetle öneririm.

15 yorum var:

hurkan dedi ki...

iyi bayramlar hanimiş..

Adsız dedi ki...

Kitabınız çok güzel. Tebrik eder bol satışlar dilerim. Fulya Bozkurt

evatolyesi dedi ki...

Çok şeker olmuşlar kapının zili hiç susmamıştır:)
Sizede iyi bayramlar
Sevgiler

LaMa dedi ki...

ben de cocuk olsam, kapinizi tiklatirdim:)
Mutlubayramlar

Adsız dedi ki...

Çocukken Foça'da sokaklar karabiber kokardı. http://www.haberdukkani.com/img/karabiber2.jpg çok güzel değilmi?
Sevgiler
İrem

Didemin Pasta Servisi dedi ki...

Ben de kitabınızı alanlardan biriyim. Mükemmel bir kitap olmuş. Emeğinize sağlık.

Yasemin dedi ki...

canim ışılım, kitabi ilk ciktigindan beri aradim taradim bulamadim.. emme vazgecmedim fuara gittim ve yepyeni hic acilmamis hic dokunulmamis halni aldim :) ayyyyy cok da heyecanla inceledim! cok cok cok basarili bi is cikarmissiniz vallahi hayran oldum! önünüzde saygıyla eğiliyorum! dilerim başarılarınız artarak devam eder!!!! benden hep destek tam destek!

Dilek dedi ki...

Bayramınız mübarek olsun Işıl Hanım. Kurabiyeniz çok güzel olmuş. Çocukların sevincini tahmin edebiliyorum. Kitabınızı henüz almadım ama ilk fırsatta almak isterim. Umarım böyle kurabiyeleri nasıl yapabileceğimizi anlatıyordur.Ellerinize sağlık.

pecete dedi ki...

daha dur biz bayramını kutlayacağız, mendillerini hazırla..:))

Adsız dedi ki...

karanfili toz haline nasil getiriyorsunuz ve kac gram/kaşık ekliyorsunuz?

nesrin dedi ki...

Kitabinizi almak isterim. Tebrik ederim sizi. Berlinden sevgiler...

Unknown dedi ki...

Misafirlerinize ikram edebileceğiniz harika tarifler arıyorsanız doğru adres: ulkerpotiborlupastalar.com

karamelam dedi ki...

kurabiye resimlerini kaçırdım sanırım gözükmüyor bende. Karabiber eklemek hiç aklıma gelmeyen bişey. farkınızda burada sanırım yapılmamışı yapmak:)) elinize sağlık...

Berceste dedi ki...

O kitaba giden yolu ben de burayi ziyaretlerimden biliyorum, senelerdir :) Dun seninle yuzyuze tanismak da guzel oldu :) Eh bundan sonra bir de bu kurabiyenin tarifi sart oldu :P Sevgiler...

bir dilim bir tutam dedi ki...

Sevdiklerinle birlikte sana güzel, mutlu, huzurlu ama en mühimi ise saglikli bir yil diliyorum.Berlinden sevgiler