19 Temmuz 2011

YEMEK & MUTFAK FİLMLERİ IV - Pastacıdan Torpilliler

Yemek filmleri listesi yaparken haliyle içinde pasta sahneleri olan filmlere biraz torpil geçmiş olabilirim. Yani yazı dizimizin bu bölümdeki filmlerin hepsi aslında tam anlamıyla yemek/mutfak filmi sayılmayabilir ama içindeki pasta, tart, kurabiye, kek, şekerleme vb... içerik ve sahneler sebebiyle belki Hanimiş takipçilerinin de hoşuna gidebileceğini varsayarak sizlerle paylaşmak istedim.

Giriş yazısı ve listedeki diğer filmleri görmek için buraya tıklayabilirsiniz.

CHARLIE AND THE CHOCOLATE FACTORY:
Charlie ve Çikolata Fabrikası – 2005 – Abd.
Roald Dahl'ın yazdığı çocuk kitabından sinemaya uyarlanmış olan film Willy Wonka’ın sahip olduğu çikolata fabrikasına gezi kazanan 5 çocuktan biri olan fakir Charlie’nin macerasını anlatır. Film, bol bol çikolata, şekerleme, sakız vb.. ile bunları nasıl üretiliyor olabileceğine dair masalsı bir dünya sunuyor. Bir Tim Burton/Jonny Deep filmi. Aslında bir çocuk için korkutucu sayılabilecek pek çok sahnesi var. Ama ben filmde ceviz (yoksa fındık mı) ayıklayan sincaplara çok güldüm. Fragmanı için buraya tıklayabilirsiniz. Aynı filmin bir de 1971 yılında çekilen versiyonu var ki o da yazının sonunda mevcut.

HISTORIAS MINIMAS:
Arjantin Hikayeleri – 2002 – Arjantin.
Patagonya'da geçen, (adı üstüne) küçük hikayelerden oluşan bir yol filmi. Ben seneler evvel izlemiştim, çok sevmiştim. Bu listeyi hazırlarken aklıma filmdeki önce futbol topu şeklindeyken sonra çok becerikli bir teyzenin kaplumbağaya çevirdiği pasta aklıma gelince tekrar izledim. Yine çok sevdim. Yemek/mutfak filmi değil ama giriş yazısında da anlattığım gibi aslında bu listeyi hazırlamaya niyetlenmemde önemli bir rolü olduğundan onu da “pastacıdan torpilli filmler” arasına ekledim.


LA FINESTRA DI FRONTE:
Karşı Pencere – 2003 – İtalya.
Aslında bir muhasebeci olan ama pasta yapmayı çok seven ve ek gelir elde etmek için yaptığı pastaları bir bara satan, evli ve iki çocuk annesi Giovanna (Giovanna Mezzogiorno) ile tesadüfen karşılaştığı pasta şefi yaşlı Bay Veroli’nin hikayelerini anlatmaktadır. Filmi seneler seneler evvel, pasta yapmaya yeni başladığım zamanlarda izlemiştim. Bir pastacı olarak en güzel pasta sahnesi barındırması sebebiyle gönlümde ayrı bir yere sahip. Simone amca (Massimo Girotti) ve yaptığı müthiş pastalarının olduğu sahneyi izlediğimde masanın üzerindeki tüm o pastaları yapabilmeyi istemiştim.Aşağıdaki videoda o sahneyi izleyebilirsiniz. Ayrıca başka bir güzel pasta hazırlama sahnesi için buraya tıklayabilirsiniz.



VATEL:
2000 – Fransa, İngiltere, Belçika.
16.yy Fransasında geçen filmde, kral 14. Louis’i etkilemek için Chantilly şatosu prensi Condé günlerce sürecek bir davet vermektedir. Bu davetin tüm organizasyonunu lordun uşağı/kahyası/aşçısı olan Vatel yapmaktadır. Tarihte de Vatel isimli karakterin gerçekten yaşadığı ve Louis’e yetiştiremediği balıklar yüzünden intihar ettiği anlatılmaktadır. Film Fransız soylularını anlatan tüm diğer filmler gibi bol şaşaalı, şatafatlı sahnelerle dolu. Benim nazarımda iyi bir film değil. Ama şölen hazırlıkları sırasında bol bol mutfak ve yemek görüntüsü içeren bir film olması yanı sıra çok önemli bir başka özelliği sebebiyle de bu listede olmazsa olmazdı. Çünkü Vatel aynı zamanda krem şanti olarak bildiğimiz pastacılıkta çok kullanılan bir kremanın da mucidi olarak bilinir. Krem şanti (Crème Chantilly) ismini filmde konu edilen Chantilly şatosundan almaktadır. Hazırlanan bu şölen sırasında bir kriz anında Vatel’in süt kremasını şekerle çırpmak suretiyle uydurduğu bir krema olduğu rivayet edilir. Ayrıca filmde Vatel’in çiçeklerle süslediği tatlı veya meyveleri sıcak şekere batırıp sunması var ki beni etkilemedi desem yalan olur. Filmin fragmanını izlemek için buraya tıklayabilirsiniz.



WAITRESS:
Garson Kız – 2007- Abd.
Mutsuz bir evliliği olan ve sevmediği kocasından hamile kalan Jenna bir kafede garsondur ve tart yapmayı çok sever. Sonra kasabaya yeni gelen doktora aşık olur. Filmin sonunda da kızı ile birlikte mutlu mesut kendi tart dükkanını açar. Sıradan bir külkedisi hikayesi anlatan romantik komedi. Torpilliler listesinde yer almasının sebebi ise filmde 18 adet farklı tart/kiş ve turtanın yer alması. Tartların isimleri de ilginç: Earl’un (kocası) bebeğini istemiyorum kişi, kocamdan nefret ediyorum tartı, araba radyosu tartı, Jenna’nın ilk öpücüğü tartı, patatesli ispanyol dansçısı tartı, yalnız Chicago turtası, yaramaz balkabağı tartı... Fragmanı için buraya tıklayabilirsiniz.



WILLY WONKA AND THE CHOCOLATE FACTORY:
Willy Wonka ve Çikolata Fabrikası – 1971 – Abd.
Roald Dahl'ın yazdığı çocuk kitabından sinemaya uyarlanmış olan ilk film. Filmin konusundan ve çekilen ikinci versiyonundan yazının başında bahsetmiştim. Bu filmin kitabını çocukken okudum, bu versiyonunu yine çocukken televizyonda birkaç defa izledim. Ne bu film ne de sonradan çekilen asla kitabın yerini tutamaz. Ama filmden de aklımda kalan çok detay var. Mesela “Oompa Loompa”ların komik şarkısını çok net hatırlıyorum. Siz de isterseniz buradan izleyebilirsiniz.

5 yorum var:

zinnur dedi ki...

Bir tane de ben ekleyeyim listeye :) Patisserie Coin de rue. THY Istanbul-NY ucusunda izledim. Film oldukca tahmin edilebilir bir akistaydi ama pastacilik konusunda birkac sey ogrendim ve hic s1k1lmadan izledim.
Parcasini burdan izleyebilirsiniz.

OzGe dedi ki...

En babasi yilda. The chef;)) jean reno basrolde...ve master çehf, alain bourden vs gibi:) pek yakinda sinemalarda...

hanimiş dedi ki...

Teşekkür ederim Zinnur ve Özge.. ilk fırsatta bu filmleri de ekleyeceğim listeye. Sağolun

CHROMA dedi ki...

2007 yapımı "No Reservations" filmi de çoğunlukla mutfakta geçen, çok keyifli bir film. Listeye girmeyi hakediyor bence :)
http://sinema.mynet.com/film/ask-tarifi/3625

hanimiş dedi ki...

Merhaba Chroma, No reservations filminin orijinali olan Alman filmi Bella Martha'dan bahsederken burada ismen geçirmiştim o filmi de. İki filmin senaryosu neredeyse aynı olduğu için pek uzun uzadıya yazmadım ama evet ilk yazımdaki listede var No Reservations da..